Προτάσεις για την εφαρμογή της σύγχρονης εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Προτάσεις για τις διαδικασίες εφαρμογής με εξειδίκευση ανάλογα με τη βαθμίδα εκπαίδευσης
Απάντηση
mpatrin
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: Σάβ 28 Μαρ 2020, 20:26

Προτάσεις για την εφαρμογή της σύγχρονης εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Δημοσίευση από mpatrin »

• Εφόσον επιλέξουμε να εφαρμόσουμε και διαδικασίες σύγχρονης εκπαίδευσης θα πρέπει έχουμε υπόψη μας, ότι έχει πλεονεκτήματα σε σχέση με τη ασύγχρονη όπως την αμεσότητα του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την εικόνα ή και τη χρήση εικονικού πίνακα που επιτρέπουν την αλληλεπίδραση που είναι απαραίτητη στην εκπαιδευτική διαδικασία.
• Θα πρέπει να προσέξουμε ότι είναι επικίνδυνο να πέσουμε στην παγίδα των «ατελείωτων» μονόλογων που είναι ιδιαίτερα κουραστικοί για τους μαθητές, όποτε προσπαθούμε να έχουμε δομήσει από πριν τη διαδικασία, προβλέποντας μικρή χρονική διάρκεια και συγκεκριμένους στόχους.
• Ειδικά για το δημοτικό καλό θα ήταν να προηγηθεί μια επικοινωνία με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών όπου θα συζητήσουμε μαζί τους για τους όρους της διαδικασίας: στόχοι, μεθοδολογία (είδος και ποσότητα εργασιών …), χρήση κάμερας από τους μαθητές, ενημέρωση ότι απαγορεύεται η καταγραφή της διαδικασίας με οποιοδήποτε ψηφιακό ή άλλο μέσο.
• Ανοίγουμε την πλατφόρμα λίγη ώρα πριν την προγραμματισμένη ώρα συνάντησης, ώστε να διευκολύνουμε και να υποδεχθούμε τους/τις μαθητές/τρίες μας κατά την είσοδό τους.
• Στις συναντήσεις με τους μαθητές ξεκινάμε με τη δημιουργία κλίματος συναισθηματικής επαφής και στην πρώτη συνάντηση συνδιαμορφώνουμε ένα «συμβόλαιο τάξης»
• Κατά τη συνάντηση υποστηρίζουμε τους μαθητές σε όποια τεχνικά προβλήματα μπορούν να έχουν και εξηγούμε τα βασικά στοιχεία της λειτουργίας της πλατφόρμας.
• Πριν ξεκινήσουμε οποιαδήποτε σύγχρονη επικοινωνία θα πρέπει να έχουμε σχεδιάσει το πλαίσιο της συζήτησης /μαθήματος και τα σημεία που θα πρέπει να αναφερθούμε. (θα βοηθούσε μια παρουσίαση)
• Δίνουμε σε όλα τα παιδιά την ευκαιρία να εκφραστούν.
• Στόχος αυτών των συναντήσεων ειδικά στο δημοτικό δεν είναι παράδοση μαθήματος αλλά η ανατροφοδότησή τους για εργασίες που έχουν προετοιμάσει τα παιδιά, η συζήτηση και κυρίως η συναισθηματική υποστήριξή τους.
• Σε κάθε συνάντηση θα πρέπει να αναφέρουμε ίσως με την μορφή μιας κάρτας ότι απαγορεύεται η καταγραφή της διαδικασίας.
• Αν έχουμε ανοιχτή κάμερα προσέχουμε την εικόνα που εμφανίζεται στο φόντο.

Σε κάθε περίπτωση δεν ξεχνάμε ότι είμαστε επιστήμονες εκπαιδευτικοί και οι εκπαιδευτικές μας παρεμβάσεις πρέπει να βασίζονται στην παιδαγωγική και επιστημονική μας ιδιότητα.
Απάντηση