Προτάσεις για την εφαρμογή της ασύγχρονης εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Προτάσεις για τις διαδικασίες εφαρμογής με εξειδίκευση ανάλογα με τη βαθμίδα εκπαίδευσης
Απάντηση
mpatrin
Δημοσιεύσεις: 6
Εγγραφή: Σάβ 28 Μαρ 2020, 20:26

Προτάσεις για την εφαρμογή της ασύγχρονης εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Δημοσίευση από mpatrin »

• Η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί έγκειται στη διακριτική ευχέρεια κάθε εκπαιδευτικού ή ακόμα καλύτερα κάθε σχολείου, ώστε να υπάρχει κοινή προσέγγιση της σχολικής μονάδας προς τους μαθητές. Ενθαρρύνεται η χρήση των προτεινόμενων από το ΥΠΑΙΘ εφαρμογών, λόγω της προσφερόμενης ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων και της εξασφάλισης ότι θα υπάρχει πρόσβαση σε αυτές σε βάθος χρόνου. Μέθοδοι και εργαλεία που τυχόν έχουν αναπτυχθεί και αξιοποιούνται ήδη από τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς είναι δυνατόν να συνεχίσουν να αξιοποιούνται.
• Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών και γονέων, ειδικά αν χρησιμοποιούμε υπηρεσίες εκτός προτεινόμενων. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ενημερωθούν οι γονείς/κηδεμόνες σχετικά με την εφαρμογή του Νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
• Κατά την επικοινωνία μας δεν θέτουμε σε «κοινή θέα» τους λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου γονέων, μαθητών ή συναδέλφων, ειδικά κατά τη χρήση μαιλ με πολλούς παραλήπτες (γονείς) επιλέγουμε να τοποθετούμε τις διευθύνσεις στους την «Κρυφή / ιδιωτική κοινοποίηση».
• Στην επικοινωνία μας με τους γονείς και τους μαθητές προσπαθούμε να μην χρησιμοποιούμε τους προσωπικούς λογαριασμούς μας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αλλά τους επαγγελματικούς (πχ του σχολικού δικτύου).
• Η χρήση των κοινωνικών δικτύων (π.χ. facebook, viper …) δεν προτείνεται για την εκπαιδευτική διαδικασία.
Στις πλατφόρμες του ΥΠΑΙΘ "Ηλεκτρονική Τάξη" του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (http://eclass.sch.gr), και e-me (https://e-me.edu.gr/) οι εκπαιδευτικοί μπορούν εφόσον το επιθυμούν να δημιουργούν "ανοικτά μαθήματα" ή “κυψέλες”, τα οποία δεν απαιτούν την σύνδεση των μαθητών στο μάθημα με λογαριασμό ΠΣΔ ή κλειστά /ιδιωτικά στα οποία μπορούν να έχουν πρόσβαση οι μαθητές τους μέσω του λογαριασμού του σχολικού δικτύου.
• Τα "ανοικτά μαθήματα" παρέχουν περιορισμένες λειτουργίες σε σχέση με τα κλειστά, αλλά αποτελούν μια γρήγορη λύση, όσο οι μαθητές δημιουργούν ακόμη τους λογαριασμούς τους. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να οργανώνει το υλικό του ως ανοικτό μάθημα και οι μαθητές να έχουν πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό. Στη συνέχεια τα μαθήματα αυτά μπορούν να μετατραπούν σε "κλειστά" από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Το σενάριο αυτό θα επιτρέψει την σταδιακή προσαρμογή των μαθητών στην ασύγχρονη τηλεκπαίδευση μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία δημιουργίας των μαθητικών λογαριασμών.
• Τα κλειστά μαθήματα ή οι ιδιωτικές κυψέλες επιτρέπουν την προσωποποιημένη εισαγωγή των μαθητών σε αυτά, ενώ η λειτουργία του «Τοίχου», μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε επώνυμη επικοινωνία μέσω σύντομων μηνυμάτων με τους μαθητές και οι μαθητές μεταξύ τους.
• Μια διαδικασία που διευκολύνει την επικοινωνία και μπορεί να εφαρμοστεί σε κλειστά μαθήματα ιδιωτικές κυψέλες, είναι ο/η εκπαιδευτικός να ανακοινώσει τα χρονικά διαστήματα μέσα στην εβδομάδα που θα είναι συνδεδεμένος στην εφαρμογή και να προτρέψει τους μαθητές του να συνδεθούν το ίδιο διάστημα ώστε να επικοινωνήσουν μέσω μηνυμάτων στον Τοίχο της εφαρμογής.
• Ένας εκπαιδευτικός δεν χρειάζεται να φτιάξει χωριστό χώρο για όλα τα μαθήματα που διδάσκει αλλά μπορεί να κάνει διαφορετικές αναρτήσεις /εργασίες για όσα μαθήματα επιθυμεί στο ίδιο χώρο. Στοιχείο που θα διευκολύνει και την προαγωγή της δημιουργίας των συνθετικών εργασιών.
• Καλό θα ήταν κάθε μαθητής τους πρωτοβάθμιας να είναι ενταγμένος σε ένα μάθημα/κυψέλη, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο απλή η σύνδεσή του με αυτή και η παρακολούθηση των αναρτήσεων που τον ενδιαφέρουν.
• Εφόσον υπάρχει συμφωνία, σε σχολεία που υπάρχουν περισσότερα από ένα τμήματα ανά τάξη μπορεί να γίνει ένα κοινό μάθημα /κυψέλη με περισσότερα από ένα άτομα με δικαιώματα καθηγητή ή υπεύθυνους / βοηθούς.
• Οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων ή οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε περισσότερα τμήματα μπορούν είτε να φτιάξουν τα δικά τους μαθήματα /κυψέλες και να κάνουν μέσω αυτών τους αναρτήσεις τους ή εφόσον υπάρχει η συμφωνία θα μπορούσαν να συνεργαστούν με τους εκπαιδευτικούς των τμημάτων και να ανεβάζουν και αυτοί τους προτάσεις τους στον ίδιο χώρο.
Απάντηση